sábado, 6 de febrero de 2010

PAN CON LIÑO E PASAS

Os pisos
Pregúntome eu que materiais empergarán para que se oia todo. Ou é que aquí no meu pobo os fan peor que en ningunha parte do mundo? Que horror ter un veciño toca narices, por non dicir outra cousa. No meu caso é un tipo que adora o volume alto da tele e da radio. Ás veces oio máis a súa tele que a miña, con dicir que se vou á cociña oio a súa e non a miña. Os sábados pola mañá pon a tele a todo volume na habitación, xusto debaixo da miña. Non falla, a iso das nove menos cuarto, levántome dunha mala leite. Estaraa vendo ou será para espertarme a min? Antes púñame a radio, comenteillo e quitouna, pero agora leva unhas semanas coa tele, pon uns documentais da sexta, moi interesantes, pero estou segura de que non os ve. Eu so quero durmir o sábado, pois non, levántase el e arriba "to Dios". Hai xente que o de vivir en comunidade non o ten asumido e fai o que lle peta, como se estivesen sos. Cando compramos os pisos deberíamos esixir illamento acústico. Eu non creo que acabe a miña vida neste piso, e se compro outro ten que ter illamento acústico porque uns veciños complicados poden amargarche moito a vida.
Vou coa receita, que por hoxe xa me desfoguei.
Esta receita vina no blogue de Hilmar "Mis recetas favoritas" e non fun capaz de quitalo da cabeza ata telo feito. A min non me quedou coma o dela, pero tampouco estou descontenta. O dela ten uns ollos moi grandes e o meu tenos pequenos. A razón, nin idea, porque a masa medrou moitísimo e logo trateina con agarino para que non perdera o aire, como ela indicou. Unha vez formados os pans medraron moitísimo. Os tempos de levedado difiren moito dos seus porque os climas cambian moito e ás masas haille que esperar o seu tempo. Non será a última vez que o faga porque é un pan delicioso.




Ingredientes:
Para o prefermento
108 gramos de fariña de forza (non fun precisa cos 108 porque teño a báscula algo tola)
108 gramos de auga morna
0,1 gramo de fermento seco instantáneo (a punta do coitelo)
Para a masa
365 gramos de fariña de forza (un pouco máis de 350) (a min fíxome falta algo máis)
43 gramos de fariña integral
22 gramos de fariña de centeo
300 gramos de auga fría
Todo o prefermento
10 gramos de sal
2 gramos de fermento seco instantáneo (levadura) (máis ou menos a metade do paquetiño da marca vahiné )
3 puñados de pasas
Ademais necesítase:
50 gramos de sementes de liño ou linaza (son brancas, as de Hilmar son negras)
127 gramos de auga
Non fun precisa coas cantidades porque a báscula oscila moitísimo e usei no seu defecto un medidor)


Elaboración
Prefermento
- Mestúranse todos os ingredientes do prefermento nun recipiente, tápase e deixase repousar entre 12 e 18 horas. Estará listo cando se vexan burbullas. Eu deixeino arredor de 22 horas. Pregunteille a Hilmar e díxome que a temperatura ideal serían uns 25º, pero na miña cociña haberá uns 18º. De todos xeito metino no armario do calentador para que estivese máis quentiño. Empecei con isto un venres á noite, a iso das 22:00. Podería facelo no mesmo sábado empezando pola mañá e meténdoo nun sitio máis cálido, cerca do radiador da calefacción e tapándoo con algunha mantiña. Vamos que con 15-18 horas xa lle chegaría.
- Noutro envase colócanse as sementes de linaza coa auga. Déixanse repousar tamén o mesmo tempo do prefermento. As sementes absorben toda a auga. As miñas quedaron como xelatinosas e pegañentas. Esto fíxeno o sábado pola mañá, pareceume moito poñelas ó mesmo tempo ca o prefermento (estiveron na auga unhas 10 horas)



Da masa final:
- Aquí cambia un pouco o proceso porque ela ten panificadora, pero eu so teño “manificadora”
- Metemos todos os ingredientes nun recipiente: fariñas, fermento (levadura), sal, prefermento e case toda a auga (menos o 20% aprox.). Mestúrase todo moi ben cunha culler de madeira, tentando integrar ben todos os ingredientes, eu acabo metendo a man. Debe ser bastante tempo (uns dez minutos). (Debería ser máis porque cinco minutos é o que emprega Hilmar coa panificadora e á man sempre é menos o proceso de mestura e de amasado. Nesta parte do amasado ela di que ten que desenvolverse ben o gluten, iso é importante para que os ollos saian grandes)
- Agregar o resto da auga, seguir amasando ata que todo estea ben mesturado e a masa vólvase elástica e moi suave. É unha masa moi húmida e nada manexable, parece ser que é así. Está lista cando ao levantar un pouco, estírase e non rompe. Pégase un pouco nas mans, pero despégase con facilidade. Neste paso golpeeina moito e amaseina bastante. (Aquí ela volve a masar outros cinco minutos. Teño que ter en conta para a próxima amasar máis nestes dous pasos)
- Incorporar as sementes de linaza e as pasas, e amasar ata que estea todo mesturado. Aquí empezou o meu calvario porque, como xa dixen, as sementes de liño estaban xelatinosas e húmidas, o cal aportou humidade á masa. Cando empezaba a estar todo integrado a masa pegábase moitísimo, non era capaz de desfacerme dela, entón decidín poñerlle máis fariña para secala un pouco, dous puñados. Aínda así seguiu quedando pegañenta. Para manexala mellor o ideal é engraxar as mans.
- Colocar a masa nun recipiente engraxado, e deixar levar, tapado con película de cocíña. Neste paso fixen moi diferente de Hilmar (ela propón: levedar dúas horas e media (2,5 horas)... cando leve unha hora e media, cun pouco de fariña nas mans dobrar a masa (coma se fose un sobre) ... e logo deixar que termine de levar unha hora máis.). Pero eu fixen o seguinte: Preparei a masa ás 21:00 hrs do sábado e eu quería o pan para o domingo, entón a miña intención era que levedara toda a noite. Despois de 3 horas levedando fíxenlle a dobrez coma un sobre (sacámola do recipiente, estirámola coas mans (engraxadas, no meu caso) e nunha superficie un pouco enfariñada dóbrase en tres, primeiro un terzo da masa cara o centro e logo o outro terzo por encima do primeiro, quedando este no medio, igual que se fai co hoxaldre). Vólvese a colocar no recipiente e pasadas dúas horas vin que medrara moito, que se o deixaba a temperatura ambiente toda a noite cando volvera pola maña sairíase do recipiente, polo cal, decidín metela na neveira.
- Á mañá seguinte aínda medrara, estando na neveira e todo. Pareceume incrible o que medrou esta masa con tan pouca levadura.


- Colócase a masa nunha mesa enfariñada (eu coloqueina encima de papel de forno), estírase coidadosamente un pouco para non sacarlle o aire, e córtase no número de pans que se queiran facer. Eu fixen 4.
- Colocar coidadosamente cada peza na bandexa onde se van a fornear, (coa axuda dunha espátula e como tiña o papel de fornear por debaixo foime moi doado, senón sería complicado porque a masa é moi branda) espolvorexarlles un pouco de fariña, e deixar repousar entre 45 e 60 minutos (eu púxeno no forno apagado coa luz encendida (para que lle dea un pouco de máis calor), dúas horas).
- A parte do forneado é complicada, cada un debe coñecer o seu forno e adaptarse a el. Se eu sigo as instruccións de Hilmar sairíanme tizóns. Prequentei o forno a 200º con un recipiente con auga para crear humidade. Introducín o pan e baixei a temperatura a 170º. Na primeira media hora co recipiente con auga para crear vapor e logo quiteillo. Estivo 20 minutos máis
- Apagar o forno e deixalos dentro uns cinco minutos máis coa porta entre aberta. Estarán listos cando se vexan ben dourados.



COMENTARIOS: O que máis me chamou a atención foi o que medrou con tan pouca levadura. Teño que confesar que eu puxen máis ca que ela recomenda. No prefermento non puxen só a punta do coitelo, puxen dúas veces a punta do coitelo. Na masa di 2 gramos e eu creo que non parei en tres. O sobre de levadura ten 4,6 grs e a min sobroume algo menos da metade. Penso, por cálculos a ollo, que 1,5 grs de máis, tendo en conta a receita orixinal.
Visto o visto a cantidade recomendada de levadura é suficiente.
O mellor a razón de que os seus ollos sexan máis grandes é que eu engadín máis fariña porque a masa me parecía demasiado pegañenta. Pode que tivera que quedar así de pegañenta. Era elástica, pero moi pegañenta. Aínda despois de engadir máis fariña o seguía sendo. Tamén pode ser por ela empregar a panificadora e eu a manificadora, sempre se amasa menos a man que na máquina e máis sendo unha masa tan pegañenta que dificulta a tarefa a man. Sea como fora o meu pan tamén estaba estupendo, non lle vou quitar o mérito.
Para a próxima podo probar a poñerlle máis calor ó forno, probarei a 180º




Como se pode comprobar a masa medrou moitísimo





36 comentarios:

  1. Que pan tan rico, ten unha pinta boísima e con sementes de pasas ten que estar delicioso.

    En canto o dos veciños tes toda a razón, eu tiven que falar varias veces cunha veciña por culpa do seu can, cando estaba só non paraba de ladrar e podía estar 6-7 horas seguidas, sen parar para respirar. Afortunadamente falamolo e solucionouno.

    Bicos

    ResponderEliminar
  2. El pan te ha quedado estupendo y tiene que estar muy rico y con las pasas aún más!
    El tema de los vecinos es complicado, yo si pudiera tampoco viviría en un piso pero... si algo tengo claro es que prefiero la peor de las casas al mejor de los pisos. Paciencia!
    Un besiño.

    ResponderEliminar
  3. A esos vencinos yo, loos llamo, tocapelotas, yo soy de las que procuro ir por la vida sin molestar a nadie pero, siempre te encuentras con alguien que hace lo que se le pone en los coj.......... y, chica, acabas harta de ellos, buffff, mira que he tenido mi perro que rea grandote y jamás se le ha oido ni ladrar porque lo tenía bien educado y oyes a otros como te comenta Rakelilla que te vuelven loca, bufffff
    Vayamos con el pan que es mucho mejor que los vecinos, jajajjaa, ¿metiste la masa en el armario del calentador?, juassssss, ¡¡que buena idea!!, genial, ya veo que surtió efecto por la buena pinta que tienen, jejejeje
    Biquiños

    ResponderEliminar
  4. hasta que no he visto el corte del pan no he podido hacerme idea de lo bien que te habia quedado Caldebarcos!! la verdad es que es un pan laborioso y las medidas son un poco extrañas....y hay siempre un indice de error en las basculas...pero te ha quedado fabuloso...me han entrado ganas de hacerlo...ya te cuento camarada manificadora jejeje

    ResponderEliminar
  5. nosotros estuvimos 1 año o mas oyendo al perro del vecino a las 8 de la mañana,cuando se iba a trabajar se quedaba llorando en la puerta...bueno pue nosotros lo que haciamos era cerrar la puerta del salon al irnos a la cama y ya esta..pues UNA TARDE, solo UNA TARDE,,se compro mi marido un juego para la play y se puso a provarlo en el salon..pues a los 5 minuots llamo el vecino que le molestaba...lo quitamos y ya esta..a lo que voy es que hay que saber convivir,,,,,y tu vecino si sabe que tiene el volumen alto,podria cortarse un poquito.que rollo te he metido....me llevo un bollo..jejej

    ResponderEliminar
  6. niñaaaaaaa pues yo te hacía viviendo en una casa... ya ves, las ideas que nos hacemos de las compis...jajaj
    yo también tengo una vecina "sorda" ainss, lo que peor llevo es la misa del domingo..jaja y que ella no ve la tele con tdt, así que cuando coincidimos en el mismo canal, lo escucho todo es doble..porque a elle le llega antes la señal..jajaj
    sobre el pan.. te han quedado de lujo.. yo estoy muy vaga.. no soy capaz de meterle mano a nada..a ver si me dura poco..ajja
    anotamos!!
    besotes

    ResponderEliminar
  7. Jajaja. Me mondo de la risa aquí el que más y el que menos lidia con algún ruidito, eh?
    El chico este sufre una difucultad de audición, lleva aparato y aunque yo le grite desde arriba ni se entera. Lo de la tele ya se lo dije varias veces, pero pasa de mi.
    Espe el también me pone la play de vez en cuando, fíjate, todo un poema y cuando ve las pelis con el soundround ni te cuento.
    Son bastante majos, pero lo de los volúmenes lo llevo fatal y el no es consciente de que molesta, como no oye. Bueno y ni os cuento de la radio con el fútbol. Y yo de puntillas cuando me pongo los zapatos,si es que no se puede ser más tonta.
    Patt, a veces algunas fotos parecen de casa, con su jardín y todo, es trampa, es la casa de mis padres, jeje.
    Biquiños guapísimas

    ResponderEliminar
  8. Me parece a mi que el tema "vecinos", no lo llevamos muy bien casi nadie. Por mucho que te esmeres en llevarte bien con todo el mundo y procurar convivir como dios manda, siempre...siempre...siempre, ha de haber alguien o que lleve la contraria en todo, o que pase de todo y hace lo que le da la gana. Encima de mi piso, tengo a un chico que toca la bateria, con eso te lo digo todo. Para colmo de males, está aprendiendoooooooo, la criatura no sabe tocarrrrrrrrrrrrrrr, y a mi me tiene de los nerviossssssssssssss. Asi que ná, toca tener paciencia aunque a veces crees que la perderás de un momento a otro. Sobre todo cuando mi hija tiene que ir a estudiar a la biblioteca porque el señorito se pone a practicar con el bombo y el maldito platillo.
    En fin,nena...lo dicho, paciencia y se acabó.
    Ainsss donde esté una casita con su finquita, su huerta, su campito...que se quiten todos los pisos del mundo. Al menos para mi.
    Y digo yo que va siendo hora que te comente el pan ¿no crees? jajajaja.
    A mi, no sé si te lo dije más veces, el pan es algo que no puede faltarme, me gusta muchisimo, además que tanto me da si es integral, sin sal, del paìs, de cereales o de gaitas aragonesas, la cosa es que me pirra y admiro a la gente que lo hace en casa. Este tuyo, es laborioso eh, pero vale la pena porque el resultado es de sobresaliente.

    un biquilo reina :)

    (jopen, menudo sermón te he dejado criatura)

    ResponderEliminar
  9. Ummm que rico este pan de pasas escelente.
    Yo tengo la suerte que somos pocos vecinos y no dan guerra jajá, pero esto es como la lotería
    bsssssssssssssss

    ResponderEliminar
  10. Wapi tambien lo tengo en pendientes desde que se lo vi ,a ti tambien te ha quedao divinoooooo guardame uno que mañana po la mañana vengo a recogelo pa desayuna.
    Me encantan tus entradas y lo bien que lo explicas toooo ,tus alumnos tienen que estar encantaoooooos contigo.
    Po cietooooo pal vecino coñero no hay na mejor que golpear con el palo de la escoba o la fregona encima de su habitacion varias veces unas noxes desde que este bien dormido o deja roda unas canicas y veras como se le quita la costumbre de levanta a toa la comunida jajaja.
    Yo nunca he tenio necesida de hace esto ,es mas el vecino de debajo no estaba nunca en casa hasta la noxe y ahora hace un año que no vive aqui.
    Esto lo hacian unos amigos con unos vecinos que a las 8 siempre ponian la tele a tope y remedio de santo.
    Bicos mil y feli finde wapisisimaaaaa.

    ResponderEliminar
  11. ay los vecinos, te cuento que aquí donde yo vivo, también un apartamento, es casi como no tenerlos, pues algunos ni saludan, es de lo más extraño. Uno de los vecinos nuevos toca el piano, y es encantador oirlo por las tardes, jeje. Tengo suerte.
    El pan te quedo muy bien. Los ojos pequeños podrían deberse a que el gluten no se desarrolló muy bien antes de agregarse la segunda parte del agua... ese paso es muy importante, porque se trata de una masa de doble hidratación, además recuerda que yo uso máquina. Es un masa pegajosa, pero es mejor no echarle más harina, jiji. De resto, esta muy bien niña, te felicito por la paciencia, jijiji.
    besitos,

    ResponderEliminar
  12. Hola! q boa pinta ten iso por dioss!! un cachiño para meterlle algo no medio...:)
    Por certo.. ti eres de Caldebarcos verdad? porque eu conozo xente de por alí, xa que meus pais son de Esteiro e de Muros.. os que coñezo por alí chámanse Elena e Tinito, e teñen unha filla duns 26 anos que se chama Marta que está casada cun rapaz de Esteiro que lle chaman o Txokeiro e teñen unha nena que se chama Noa...
    Vaia mezcolanza che puxen ahí!jejeje
    Un pouco maruja me quedou todo eso...jejejej
    Bicoss

    ResponderEliminar
  13. hola Mº José,,niña,,un pan con una pinta estupenda,,,para meterlle un cachiño de tetilla no medio

    bicos

    ResponderEliminar
  14. Alaaaa pero qué pan tan bo!!!!
    Encántame os pans enriquecidos y iste non che digo!Unha miga boísima, o malo son as calorías que teñen :(
    Dos veciños nin che digo, en Galicia teño unha porca enriba de min que me sacude ata os pelos do cu por dicirche algo uaaagggg, mellor calo a boca : (
    Bicos!!!

    ResponderEliminar
  15. ,... antes de nada felicitarte por éstes boliños tan bos e sanos!! para min non hai nada comparable a un pan caseiro,... a min éste valdríame ata de postre ;-)
    En canto ós veciños, son un tema aparte,..

    biquiños guapa, que teñas bo domingo

    ResponderEliminar
  16. Dende logo...Mª José! o mundo eche un pañuelo!! que gusto da oir falar así da terra!! pois dito e feito!..ou ben un día que vaia ver eu a familia por ahí, ou un día que che coincida a ti vir por A Coruña..avisasnos e quedamos!
    Bicos grandes!!

    ResponderEliminar
  17. Este pan tienes una pinta fabulosa y con pasas por dentro mejor todavía.
    Con el tema de los vecinos lo mejor es hablar con ellos y si no cambian, yo lo tengo claro, denuncia al canto.
    Un besín.

    ResponderEliminar
  18. Vaya pinta tienen esos panes, guapa!!!! Si te sirve de consuelo, a mis vecinos de arriba le chirrian todas las camas y sofás, así que te enteras de todos sus "movimientos"! jajajaja. Un besito, guapa, y feliz domingo!

    ResponderEliminar
  19. Hola Maria Jose .... menudos panes mas ricos nos has preparado ...jejeje ....tienen que estar divinos de la muerteeeee....jejeje aunque yo con las pasas como que no todas pa tiiiii .....jejeje ..... y con el tema de los vecinos mira que es complicado, es como una loteria ..... pero siempre hay alguien que no entiende lo de vivir en comunidad ..... este tipo de personas deberian vivir aislados de todo el mundo .... porque mira que son porculeros....con perdon de la expresión .... en fin cariño paciencia .... aunque yo le diria algo seguro .... jejeje .... un besito guapa

    ResponderEliminar
  20. oiggg el tema vecinos quema bastante, cuando vivia en un piso,oia cada mañana la cucharilla de su café al moverla, dado que mi dormitorio estaba pegado a su cocina... siempre me pregunté que es lo que escucharía él , jejejejejeje.

    en cuanto a los bollos, me parecen espectaculares, tengo que animarme a usar otras harinas y semillas y esas cosas, pero me temo que ese pan sólo lo comería yo.. y eso me para un poco...
    pero deben ser deliciosos,

    besitos.

    ResponderEliminar
  21. Delicioso pan!!!
    Bueno, el día que no te acuerdes de añadir levadura y te quede duro como una piedra... ya sabes donde hacer un buen regalito... Biquiños e moita paciencia. Ata a volta.

    ResponderEliminar
  22. me parece delicioso, pero es una de mis asignaturas pendientes, el pan, haber si me animo , besitos.

    ResponderEliminar
  23. Ainss los vecinos, como tienes que tragar con los que te tocan es un sorteo, pero que pena no poder elegirlos, iba a esta muy bien.
    Tu pan es fantastico, a pesar de la manificadora, jajajajaj.
    Besitos.

    ResponderEliminar
  24. Los vecinos son una loteria!! pero yo con los mios estoy encantada, por ahora claro esta jajajaj.
    Y tu dices que mis tartas son bonitas!!!, yo con el pan no me atrevo!!!, ya ves que tonteria, pero le tengo respeto, y a este de pasas le pegaba yo un mordisco..........
    Como ya veo que estás en contacto con Alba, cuando vengas por coruña ya sabes que estás invitada a un café (eso como minimo)
    Besos
    Vane

    ResponderEliminar
  25. Hay vecinos que tendrían que estar en una isla desierta......
    El pan fenomenal, ese corte con las pasas/pecas, ji,ji tiene una pinta de miedo, ummmmm. Me encanta. Besitos

    ResponderEliminar
  26. Hola! Cuando empecé a leer lo de los vecinos, sabía que esto iba a taer cola! jajaja! Desde luego, cada edificio es un mundo. Nuestro vecino de arriba debe de tener una vejiga de 2 litros...y hasta ahí puedo leer!

    Como Patt, yo también te hacía viviendo en una casa. Sabía que algunas fotos son en casa de tus padres, pero pensaba que tu también vivías en una casa...mire usted!

    El pan estupendo, como siempre, una combinación buenísima! Los panes con pasas son un vicio...mmm! Con queso para mi,gracias!

    un beso! natalia

    ResponderEliminar
  27. Hola MARIJOSE si queres vir A CORUÑA a darnos un curso de cociña co pan tan rico que fas,tes una cociña grande soleada moi limpa esperando pra ti son coñecida de NUBEDEALBA. BICOS A CORUÑA

    ResponderEliminar
  28. que tal niña mº jos sube algo que te estoy esperando,,biquiños de unha que emigra

    su

    ResponderEliminar
  29. Hola guapetona ayer intenté entrar en tú blog y no me dejaba, debía ser la conexión que a veces va fatal, espero que me disculpes.
    Un pan estupendo lleno de esponjosidad y más valorado por el simple hecho de hacerlo con tús manificadoras, te ha quedado estupendo.
    por cierto dile a tú vecino que deje de dar por el ....!!!! Que se ponga cascos y si está amargado que no amargue a los demás, espero que me esté escuchando!!!!!
    besitoss guapaaaa

    ResponderEliminar
  30. Hola Caldebarcos, muchas gracias por el comentario que dejaste en mi blog me hizo mucha ilusion espero que pases cuando quieras, un saludo.
    JUAN

    ResponderEliminar
  31. MARIJOSE gracias por tu comentario me hizo mucha ilusion soy nueva en esto, la cocina la ofrezco de verdad para cursos.Haces unas chuladas de punto que manitas.Sabes la cocina nose me da bien ni salado ni dulce pero con estas niñas VANE Y ALBA lo pasamos en grande.
    Para el curso ya nos conoceremos

    BICOS MI NIÑA

    ResponderEliminar
  32. Hola Mª José!
    Que pan máis estupendo! e que paciencia tes nena!. Para o pan e para aturar ao veciño!.
    Chamoume a atención a tremenda precisión da receita. ao millor, calquera día (e con panificadora) intento o experimento (de momento non será, estou deixando o tabaco e eu si que non ando sobrada de calma). Polo demais..tirando, gracias polo interés!
    Bicos grandes, guapisima!

    ResponderEliminar
  33. Alucinadita me has dejado con estos panecillos. Tienen una pinta rústica increible... seguro que con ese corte tenían que estar divinos...te felicito, nena...y con el vecinito de marras: PACIENCIA.....

    ResponderEliminar
  34. Vaya un descubrimiento tu blog! ya me he hecho fan incondicional! adoro la masoterapia!!:)la verdad es que todo tiene una pinta estupenda! Feliz fin de semana! biquiños!

    ResponderEliminar
  35. Que rico pan con las pasas. Se ve delicioso, te felicito.

    Besos

    ResponderEliminar

Cóntame que che parece

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...