sábado, 30 de octubre de 2010

PIZZA FRUTO DI MARE

Se tivésemos unha carta dunha pizzería diante a esta pizza chamaríanlle así dado que todos os seus ingredientes teñen certa relación con ese medio. E digo certa porque como todo estaba nalgún embase, ás veces dubidamos da súa procedencia. Ademais toda pizzería que se prece ten os nomes en italiano, así parece coma se fose máis auténtica a pizza. E non vou ser menos, non?
Para min a comida do día a día vólvese un suplicio, por unha banda facer de comer para un só supón calcular ben as cantidades ou ter comida para dous ou tres días. A comida que me gusta é elaborada e con gustiño, pero como me gusta, como demasiado, coas consabidas consecuencias. Ademais a comida elaborada e saborosa supón manchar máis. O outro tipo de comida, á cal denomino "lavada" prodúceme repulsión, aínda que é a que máis convén. Total que comer cada día supón un gran dilema.
Tiña unha bóla de masa no conxelador, que sobrou de facer algunha empanada. E se lle poño cousiñas por encima e fago unha rica pizza? Encántame a pizza, pero só a como cando saio. Levo 6 anos nesta casa e nunca antes fixera pizza, paréceme case pecado comela, así, calquera día. Gústame tanto!
A receita da masa débolla a Puri, queda unha masa esponxosa e deliciosa aínda que resulta un pouco difícil de estirar,  retráese un pouco. É unha receita con soleira porque é a receita da súa avoa. E como todas as receitas, que se precen das avoas, non ten cantidades, é por cuncas e polo máis ou menos. Intentei concretar as cantidades, aínda que seguro que as que empregaba a súa avoa eran distintas. Leva aceite de oliva, a orixinal levaba unha cullerada de manteiga de porco.




En castellano
Si tuviéramos una carta de una pizzería delante a esta pizza le llamarían así dado que todos sus ingredientes tienen cierta relación con ese medio. Y digo cierta porque como todo estaba en algún embase, a veces dudamos de su procedencia. Además toda pizzería que se precie tiene los nombres en italiano, así parece como si fuera más auténtica la pizza. Y no voy a ser menos, no?
Para mi la comida del día a día se vuelve un suplicio, por un lado hacer de comer para uno solo supone calcular bien las cantidades o tener comida para dos o tres días. La comida que me gusta es elaborada y con gustillo, pero como me gusta como demasiado, con las consabidas consecuencias. Además la comida elaborada y sabrosa supone manchar más. El otro tipo de comida, a la cual denomino “lavada”, me produce repulsión, aunque es la que más conviene. Total que comer cada día supone un gran dilema.
Tenía una bola de masa en el congelador, que sobró de hacer alguna empanada. ¿Y si le pongo cositas por encima y hago una rica pizza? Me encanta la pizza, pero solo la como cuando salgo. Llevo 6 años en esta casa y nunca antes había hecho pizza, me parece casi pecado comerla, así, cualquier día. Me gusta tanto…
La receta de la masa se la debo a Puri, queda una masa esponjosa y deliciosa aunque resulta un poco difícil de estirar, se retrae un poco. Es una receta con solera porque es la receta de su abuela. Y como todas las recetas, que se precien de las abuelas, no tiene cantidades, es por tazas ypor el más o menos. He intentado concretar las cantidades, aunque seguro que las que empleaba su abuela eran distintas. Lleva aceite de oliva, la original llevaba una cucharada de manteca de cerdo.

SANY5604

Ingredientes
Para a masa (vou pór a cantidade para a masa que fixen, aínda que para a pizza vai sobrar moita, pero pódese conxelar e é moi cómodo)
600-650 g de fariña de forza
150 ml de auga
150 ml de leite (na orixinal só leva leite, nada de auga)
2 culleradas de aceite de oliva
1 ovo
2 sobres de fermento de panadeiro (vahiné)
Para o recheo (as cantidades son a gusto e depende do tamaño da pizza)
Salsa de tomate ou tomate frito (cantidade para cubrir a superficie da masa)
Mozarella (era en lonchas)
1 lata, das pequenas, de atún
3 palitos de cangrexo
2 lonchas pequenas de salmón afumado
Olivas negras
Orégano
En castellano
Ingredientes
Para la masa (voy a poner la cantidad para la masa que hice, aunque para la pizza va a sobrar mucha, pero se puede congelar y es muy cómodo)
600-650 g de harina de fuerza
150 ml de agua
150 ml de leche (en la original solo lleva leche, nada de agua)
2 cucharadas de aceite de oliva
1 huevo
2 sobres de levadura de panadero (vahiné)
Para el relleno (las cantidades son a gusto y depende del tamaño de la pizza)
Salsa de tomate o tomate frito (cantidad para cubrir la superficie de la masa)
Mozarella (era en lonchas)
1 lata, de las pequeñas, de atún
3 palitos de cangrejo
2 lonchas pequeñas de salmón ahumado
Aceitunas negras
Orégano

SANY5624

Elaboración
Masa
- As cantidades da masa son para unha empanada, podemos facer dúas pizzas grandes ou tres máis pequenas. A min sobroume unha bóla de masa logo de facer unha empanada. A pizza era pequena.
- Mestúrase a fariña tamizada co fermento. Engadimos o leite e a auga tépedas, o ovo batido e o aceite. Amasamos de forma que se amalgamen os ingredientes. Este paso sempre o fago nun recipiente amplo, cando se unen os ingredientes pásoo á mesa de traballo para amasar.
- Incorporamos o sal e amasamos ata conseguir unha masa lisa e elástica. Durante o proceso de amasado podemos necesitar incorporar máis líquido ou máis fariña, segundo vexamos que a masa está moi dura ou moi branda, se se pega moito ás mans, con incorporar máis fariña, listo (sempre en pequenas cantidades, esparcindo na superficie na que estamos traballando); se vemos que está moi dura e é difícil traballala engadimos un pouco máis de líquido. Que estea máis dura ou menos tamén depende do tipo de fariña, hai fariñas que absorben máis líquido que outras.
Deixamos repousar a masa unha hora, hora e media, tapada cun pano e nun lugar ao resgardo de correntes.
Partimos a masa en tantos anacos como queiramos e do tamaño que queiramos a pizza. O que nos sobre facemos tantas bólas do tamaño que queiramos e metémolo no conxelador envolvido en filme. Cando necesitemos utilizala sacámola cun par de horas de antelación, estiramos cun rodete e xa temos a nosa masa de pizza.
O anaco que utilicemos estirámolo e enchemos como máis nos guste.
Primeiro untamos a superficie da masa con salsa de tomate ou tomate frito. Encima pomos o queixo, neste caso mozarella en lonchas, pode ser o queixo máis nos guste. A continuación os ingredientes, repartíndoos uniformemente, neste caso, atún, palitos, salmón e olivas e para rematar, o orégano.
- Metemos no forno prequentado a 200º unha media hora. 

SANY5629

En castellano
Elaboración
Masa
- Las cantidades de la masa son para una empanada, podemos hacer dos pizzas grandes o tres más pequeñas. A mi me sobró una bola de masa después de hacer una empanada. La pizza era pequeña.
- Se mezcla la harina tamizada con la levadura. Añadimos la leche y el agua templadas, el huevo batido y el aceite. Amasamos de forma que se amalgamen los ingredientes. Este paso siempre lo hago en un recipiente amplio, cuando se unen los ingredientes lo paso a la mesa de trabajo para amasar.
- Incorporamos la sal y amasamos hasta conseguir una masa lisa y elástica. Durante el proceso de amasado podemos necesitar incorporar más líquido o más harina, según veamos que la masa está muy dura o muy blanda, si se pega mucho a las manos, con incorporar más harina, listo (siempre en pequeñas cantidades, esparciendo en la superficie en la que estamos trabajando); si vemos que está muy dura y es difícil trabajarla añadimos un poco más de líquido. Que esté más dura o menos también depende del tipo de harina, hay harinas que absorben más líquido que otras.
- Dejamos reposar la masa una hora, hora y media, tapada con un paño y en un lugar al resguardo de corrientes.
- Partimos la masa en tantos trozos como queramos y del tamaño que queramos la pizza. Lo que nos sobre hacemos tantas bolas del tamaño que queramos y lo metemos en el congelador envuelto en film. Cuando necesitemos utilizarla la sacamos con un par de horas de antelación, estiramos con un rodillo y ya tenemos nuestra masa de pizza.
- El trozo que utilicemos lo estiramos y rellenamos como más nos guste.
- Primero untamos la superficie de la masa con salsa de tomate o tomate frito. Encima ponemos el queso, en este caso mozarella en lonchas, puede ser el queso más nos guste. A continuación los ingredientes, repartiéndolos uniformemente, en este caso, atún, palitos, salmón y aceitunas y por último, el orégano.
- Metemos en el horno precalentado a 200ºC una media hora

sábado, 16 de octubre de 2010

CHAMPIÑONS RECHEOS

CHAMPIÑONES RELLENOS
Esta receita non sei canto tempo fai xa que a fixen, xa nin me acordaba dela. Pensaba, ademais, que nin sequera a redactara. Hoxe buscando algo que publicar vexo que xa estaba lista, sen máis demora póñoa.
Vía por algúns blogues os champiñones recheos e a verdade é que me daban certa envexa, en canto atopei uns champis de tamaño considerable non o dubidei e co que había pola neveira fixen o recheo.
En castellano
Esta receta no sé cuanto tiempo hace ya que la hice, ya ni me acordaba de ella. Pensaba, además, que ni siquiera la había redactado. Hoy buscando algo que publicar veo que ya estaba lista, sin más demora la pongo.
Veía por algunos blogs los champiñones rellenos y la verdad es que me daban cierta envidia, en cuanto encontré unos champis de tamaño considerable no lo dudé y con lo que había por la nevera hice el relleno.



Ingredientes
600 grs de champiñóns grandes (9 unidades)
1 loncha de xamón serrano (neste caso ibérico de cebo)
1 ceboleta
1 dente de allo
1 berenxena pequena (300 g)
1 cenoria grande (eran tres pequenas)
125 g de ricotta
3 culleradas de aceite
Sal
Queixo fundente rilado

En castellano
Ingredientes
600 grs de champiñones grandes (9 unidades)
1 loncha de jamón serrano (en este caso ibérico de cebo)
1 cebolleta
1 diente de ajo
1 berenjena pequeña (300 g)
1 zanahoria grande (eran tres pequeñas)
125 g de queso ricotta
3 cucharadas de aceite
Sal
Queso fundente rallado

SANY4858

Realización
- Limpamos ben os champiñóns e separamos o tronco do “sombreiro”. Cunha culler pequena (ou sacabocados) quitamos de dentro do champiñón o que poidamos e reservamos xunto cos talos. Se non queremos que se nos escureza rociámolo con un pouco de zume de limón.
- Picamos finiños os talos, a berenxena e o xamón.
- Sofritimos a cebola, o dente de allo e a cenoria, ben picadiños (no meu caso na picadora) en 3 culleradas de aceite.
- Cando vemos que se vai abrandando engadimos os talos dos champiñóns e a berenxena. Salgamos un pouco, coidado!!! Non salgar de máis porque leva o xamón e dependendo do salgado que sexa, necesitamos poñerlle máis ou menos.
- Deixamos que se vaia abrandando, poñémoslle unha tapa,  lévalle uns 15-20 minutos. Cando estea case, engadimos o xamón cortado finiño e deixámolo uns cinco minutos.
- Por último, incorporamos o queixo ricotta e mesturamos ben co conxunto.
- Recheamos os champiñóns, ben completos e colocámolos nunha fonte de forno co fondo pintado de aceite.
- Prequentamos o forno a 180º-200º e antes de metelos ó forno poñémoslle por encima queixo fundente rilado.
- Despois de estaren 15-20 min no forno están listos.

SANY4860

En castellano
Realización
- Limpiamos bien los champiñóns y separamos el tronco del "sombrero". Con una cuchara pequeña (ou sacabocados) quitamos de dentro del champiñón lo que podamos y reservamos junto con los tallos. Si no queremos que se nos oscurezca lo rociamos con un poco de zumo de limón.
- Picamos finitos los tallos, la berenjena y el jamón.
- Sofreímos la cebolla, el diente de ajo y la zanahoria, bien picaditos (en mi caso en la picadora) en 3 cucharadas de aceite.
- Cuando vemos que se va ablandando añadimos los tallos de los champiñóns y la berenjena. Salamos un poco, cuidado!!! No salar de más porque lleva el jamón y dependiendo de lo salado que sea, necesitamos ponerle más o menos.
- Dejamos que se vaya ablandando, le ponemos una tapa,  le lleva unos 15-20 minutos. Cuando esté casi, añadimos el jamón cortado finito y lo dejamos unos cinco minutos.
- Por último, incorporamos el queso ricotta y mezclamos bien con el conjunto.
- Rellenamos los champiñóns, bien completos y los colocamos en una fuente de horno con el hondo pintado de aceite.
- Precalentamos el horno a 180º-200º y antes de meterlos al horno le ponemos por encima queso fundente rallado.
- Después de estar 15-20 min en el horno, están listos.


domingo, 3 de octubre de 2010

TORTA DE TOMATES CHERRY

TARTA DE TOMATES CHERRYS

Vaaaaaaaaaaaaaale, si, pasouseme un pouco no forno, algún que outro cherry parece que tivo unhas vacacións no Caribe. Esa miña manía de que todo estea ben cocidiño. Xa sei que non é bo que se pase de feito, pero non o podo evitar, revólveme o corpo a comida pouco feita, non a podo comer. Fíxena na casa dos meus pais e o forno dalí e menos potente que o meu, hai que darlle caña senón non acabamos máis, pero despisteime e pasáronse un pouco. Estivo 40 minutos a 200ºC, ben lle chegaba media hora.
Esta é outra receita das do verán, das de empregar os produtos da horta. Está realmente boa, aínda que para os que lles guste o queixo porque a miña nai non lle entusiasmou, pola contra a meu pai máis a min encantounos. Ten certo toque a pizza, pero máis suaviña, diría eu.
A primeira vez que vin unha torta deste estilo foi o ano pasado á Lechuza, e chamoume moito a atención. Quedoume aí como algo pendente e este ano ó haber excedente de cherrys non o dubidei. Este ano vin nun montón de blogues tortas deste estilo. Esta non é copiada especificamente de ningunha e de todas á vez porque ten un pouco de cada unha. Tiña pensado facer outra un tanto diferente e publicar as dúas xuntas, ó final non a fixen, queda para outra.

En castellano
Vaaaaaaaaaaaaaale, sí, se me pasó un poco en el horno, algún que otro cherry parece que tuvo unas vacaciones en el Caribe. Esa manía mía de que todo esté bien hechito. Ya sé que no es bueno que se pase de hecho, pero no lo puedo evitar, me revuelve el cuerpo la comida poco hecha, no la puedo comer. La hice en casa de mis padres y el horno es menos potente que el mío, hay que darle caña sino no acabamos más, pero me despisté y se pasaron un poco. Estuvo 40 minutos a 200ºC, le llegaba media hora.
Esta es otra receta de las del verano, de las de emplear los productos de la huerta. Está realmente buena, aunque para los que les guste el queso porque a mi madre no le entusiasmó, por el contrario a mi padre y a mi nos encantó. Tiene cierto toque a pizza, pero más suavita, diría yo.
La primera vez que vi una tarta de este estilo fue el año pasado a la Lechuza, y me llamó mucho la atención. Quedó ahí como algo pendiente y este año al haber excedente de cherrys no lo dudé. Este verano vi en un montón de blogs tartas de este estilo. Esta no es copiada específicamente de ninguna y de todas a la vez porque tiene un poco de cada una. Había pensado hacer otra un tanto diferente y publicar las dos juntas, al final no la hice, queda para otra.


Ingredientes
Para a masa:
250 grs. de fariña de trigo
100 grs. de manteiga
1 ovo
1 chisco de sal
Para a salsa de tomate
4-5 culleradas de aceite
4 tomates, xa pelados e despebitados
1 cebola mediana
2 dentes de allo
1 cullerada de perexil
Azucre e sal (arredor dunha culleradiña de cada)
Resto dos ingredientes
325 g de queixo fresco de burgos (eran tres tarrinas das pequenas que xa veñen nun pack)
Queixo Arzúa-Ulloa
Uns 50 tomates cherry
Perexil e tomillo (pode ser albahaca, orégano...)

En castellano
Ingredientes
Para la masa:
250 grs. de harina de trigo
100 grs. de mantequilla
1 huevo
1 pizca de sal
Para la salsa de tomate
4-5 cucharadas de aceite
4 tomates, ya pelados y despepitados
1 cebolla mediana
2 dientes de ajo
1 cucharada de perejil
Azúcar y sal (alrededor de una cucharadita de cada)
Resto de los ingredientes
325 g de queso fresco de burgos (eran tres tarrinas de las pequeñas que ya vienen en un pack)
Queso Arzúa-Ulloa
Unos 50 tomates cherry
Perejil y tomillo (pode ser albahaca, orégano...)



Elaboración
Masa
- Mesturar a fariña co sal. Incorporar a manteiga fregando cos dedos ata que se forme unha textura areosa. Agregar o ovo e formar a masa. Métese na neveira durante 30 minutos a 1 hora ( ou uns 15-20 min no conxelador, así é máis rápido)
- Unha vez un pouco endurecida a masa estírase. Eu fágoo encima dun papel de fornear.
- Colócase a masa, coa axuda do papel de fornear nun molde engraxado e enfariñado. Pasamos o rodete polos bordos do molde e retiramos a masa sobrante, coa que podemos facer unhas galletas ou cubrir unhas tarteletas máis pequenas. Picamos a masa cun garfo.
Neste punto quero facer unhas puntualizacións: A masa logo de pasarlle o rodete parece que está moi grosa no bordo, déixase así, porque se se deixa máis fina é moi difícil de despegar, só se retiran ben os restos de masa. O molde ideal é un molde baixiño, estriado e de metal e se é antiadherente mellor (eu fíxeno nun molde de cristal). Coa masa que me sobrou fixen unhas galletas con queixo.
Salsa de tomate
- Pelar e despebitar os tomates e trituralos na picadora
- Picar finiña a cebola e o allo (esto fágoo na picadora)
- Pochar ben nunha tixola co aceite quente o arriba mencionado.
- Cando estea ben pochadiño o conxunto anterior engadimos os tomates.
- Deixar que se vaia consumindo a auga dos tomates a lume medio, dándolle voltas de vez en cando.
- Engadir sal, o azucre e o perexil. Para isto débese ir probando. Estivo cociñándose sobre vinte minutos.
Montaxe da torta
- Unha vez posta a masa no molde pónselle encima a salsa de tomate, encima desta o queixo de burgos desmenuzado.
- Cortamos o queixo Arzúa-ulloa en lonchas finas que colocamos por riba do queixo de Burgos.
- Por último colocamos os cherrys cortados pola metade, coa parte cortada cara abaixo.
- Espolvorexamos por encima as herbas aromáticas que queiramos.
- Metémolo no forno prequentado a 180º-200º, durante unha media hora. Esto depende do forno, eu tíveno a 200º durante 40 minutos.


En castellano
Elaboración
Masa
- Mezclar la harina con la sal. Incorporar la mantequilla frotando con los dedos hasta que se forme una textura arenosa. Agregar el huevo y formar la masa. Se mete en la nevera durante 30 minutos a 1 hora ( o unos 15-20 min en el congelador, así es más rápido)
- Una vez un poco endurecida la masa se estira. Yo lo hago encima de un papel de hornear.
- Se coloca la masa, con la ayuda del papel de hornear en un molde engrasado y enharinado. Pasamos el rodillo por los bordes del molde y retiramos la masa sobrante, con la que podemos hacer unas galletas o cubrir unas tarteletas más pequeñas. Pinchamos la masa con un tenedor.
En este punto quiero hacer unas puntualizaciones: La masa después de pasarle el rodillo parece que está muy gruesa en el borde, se deja así, porque si se deja más fina es muy difícil de despegar, solo se retiran bien los restos de masa. El molde ideal es un molde bajito, estriado y de metal y si es antiadherente mejor. Yo lo hice en un molde de cristal.
Salsa de tomate
- Pelar y despepitar los tomates y triturarlos en la picadora
- Picar finita la cebolla y el ajo (esto lo hago en la picadora)
- Pochar bien en una sartén con el aceite caliente lo antes mencionado.
- Cuando esté bien pochadiño el conjunto anterior añadimos los tomates.
- Dejar que se vaya consumiendo el agua de los tomates a calor medio, dándole vueltas de vez en cuando.
- Añadir la sal, el azúcar y el perejil. Para esto se debe ir probando. Estuvo cocinándose sobre veinte minutos.
Montaje de la tarta
- Una vez puesta la masa en el molde se cubre con la salsa de tomate, encima de ésta el queso de burgos desmenuzado.
- Cortamos el queso Arzúa-Ulloa en lonchas finas que colocamos encia del queso de Burgos.
- Por último colocamos los cherrys cortados por la mitad, con la parte cortada hacia abajo.
- Espolvoreamos por encima las hierbas aromáticas que queramos.
- Lo metemos en el horno precalentado a 180º-200º, durante una media hora. Esto depende del horno, yo lo tuve a 200º durante 40 minutos.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...